Reviews van echte klanten: 9.2 / 10
Geachte klant,
Uw mening is erg belangrijk voor ons. U kunt uw mening en suggesties alleen doorgeven aan WebwinkelKeur, waar we bij zijn aangesloten, samen met uw bestelnummer. Uw mening helpt andere klanten bij hun beslissing om te kopen en draagt bij aan de verbetering van onze service.
Hartelijk dank.
U kunt het product retour zenden mits deze aan de volgende voorwaarden voldoet.
Hoe kan ik mijn product retour sturen
U kunt de producten die u bij Sanitear.nl gekocht heeft meestal gewoon retourneren. Dit kan binnen 14 dagen na ontvangst van de producten, uiteraard hoeft u hier geen reden voor op te geven. Helaas verkopen we ook producten waarbij retourneren net wat minder makkelijk werkt. Lees daarom goed de onderstaande tips, voorwaarden en uitzonderingen.
Sanitear.nl accepteert uitsluitend retourzendingen als het aan de volgende eisen voldoet:
- Vul het retourformulier in. (*Retourzendingen zonder retourformulier worden niet in behandeling genomen), Voordat u artikelen retour stuurt dient dit schriftelijk of per email bevestigd te zijn door [email protected].
- Het product/producten geheel compleet, indien mogelijk in de originele verpakking en in originele staat zijn.
- Het artikel nog in de originele, onbeschadigde verpakking zit (hier mag niet op geschreven worden).
- Het product/producten ongebruikt zijn.
- Het product/producten schoon zijn.
- Het product/producten niet ingebouwd is/zijn geweest dan wel op enigerlei wijze gemonteerd is en/of zijn geweest.
- De bijbehorende montagematerialen, voor zover van toepassing, volledig aanwezig zijn, en zich bevinden in de originele verpakking, hetgeen ook geldt, voor de originele handleidingen en meegeleverde accessoires.
- Bij artikelen die gemonteerd zijn en/of niet in de originele verpakking zijn, hebben wij het recht om de schade in rekening te brengen.
- Het artikel wordt verpakt in een doos of inpakpapier en het bestelnummer duidelijk op de over verpakking vermeld wordt.
- We verzoeken je het artikel stevig te verpakken in de originele verpakking. Gebruik alleen transparant tape (geen duct-tape) om de verpakking dicht te plakken. Schrijf niet op de doos!
- Het artikel wordt verpakt in een doos of inpakpapier en het bestelnummer duidelijk op de over verpakking vermeld wordt.
- Het artikel besteld is voor particuliere doeleinden. Zakelijke bestellingen en pre-order kunnen helaas niet worden teruggenomen, tenzij anders is overeengekomen in de koopovereenkomst.
- Door corona zijn de toiletpotten en toiletzittingen niet retourbaar.
Let op: Retourzendingen die niet aan bovenstaande voorwaarden voldoen, worden niet in behandeling genomen.
Bij het bepalen van de waardevermindering hanteren wij de volgende richtlijnen: -Indien je retourzending niet voldoet aan de gestelde retourvoorwaarden dan moeten we helaas een waardevermindering toepassen op het product.
- Beschadigde verpakking = 20% waardevermindering.
- Geen verpakking = 50% waardevermindering.
- Beschadigd, gebruikt of vies product = 100% waardevermindering
Retour proces met schema
Retourkosten
De retourkosten zijn voor jouw eigen rekening.
Retourschade
*Indien het pakket verloren en/of schade is gegaan tijdens het retour sturen is Sanitear.nl daar niet verantwoordelijk voor. Wij adviseren je daarom het pakket aangetekend te versturen. Voordat je een bestelling retourneert dien je een retour aanvraag in te vullen.
Product ruilen
Helaas kunt u geen product ruilen. U kunt rekening houdend met de retourvoorwaarden het product naar ons terugsturen en een nieuwe bestelling plaatsen.
Maatwerk producten
Enkele producten zijn uitgesloten voor retour. Dit betreft outlet- showroommodellen en speciaal op maat gemaakte badmeubel of specifieke afmetingen, kleuren artikelen.
Terugbetaling
Zodra Sanitear uw retourzending verwerkt heeft (hierover ontvangt u een bericht), betalen we u binnen 7 werkdagen terug. Hoe snel u het geld op uw rekening heeft, hangt af van de door u gekozen betaalmethode. Staat het bedrag na 10 werkdagen nog niet op uw rekening? Neem dan contact met op [email protected]
Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Het is mogelijk uw bestelling te annuleren. Geef dit z.s.m. aan ons door via e-mail onder vermelding van uw bestelnummer. Hoe eerder wij namelijk uw annulering ontvangen, des te eerder wij de verwerking kunnen stopzetten. Bestellingen die reeds verwerkt zijn, kunnen niet meer worden geannuleerd. U kunt bij ontvangst wel de artikelen retour sturen.
Wat is de retourtermijn van mijn ontvangen producten?
Bij Sanitear.nl kunt u binnen 14 kalenderdagen na bedenktijd het artikel retourneren.
Binnen 14 kalenderdagen na bedenktijd en/of retourmelding dient de koper te hebben aangegeven dat hij van de koop afziet of de koper heeft het product binnen deze termijn geretourneerd
Mijn bestelling is geannuleerd door Sanitear, wat nu?
In enkele gevallen komt het voor dat wij genoodzaakt zijn uw bestelling te annuleren. Een artikel of een bestelling kan om verschillende redenen geannuleerd worden:
- Het artikel is (toch) niet leverbaar.
- De adresgegevens zijn onduidelijk of incorrect
- Als een bestelling is geannuleerd, dan komt uw betalingsverplichting te vervallen of u ontvangt het reeds betaalde bedrag terug.