Retourneren bij Sanitear.nl
Geachte klant,
Uw mening is erg belangrijk voor ons. U kunt uw mening en suggesties alleen doorgeven aan WebwinkelKeur, waar we bij zijn aangesloten, samen met uw bestelnummer. Uw mening helpt andere klanten bij hun beslissing om te kopen en draagt bij aan de verbetering van onze service.
Ben je niet helemaal tevreden met je aankoop bij Sanitear.nl? Geen zorgen, want meestal kun je je producten gewoon retourneren. Dit kan binnen 14 dagen na ontvangst van je aankoop. Lees hieronder hoe je dit eenvoudig kunt doen. Helaas verkopen we ook producten waarbij retourneren net wat minder makkelijk werkt. Lees daarom goed de onderstaande tips, voorwaarden en uitzonderingen.
LET OP: Voordat je jouw artikel(en) retour stuurt, dient dit eerst bevestigd te zijn door Sanitear. Je ontvangt na aanmelding een mail waarin vermeld wordt dat je artikel(en) retour kan worden opgestuurd ter beoordeling.
Drie manieren om je retour aan te melden
- Vul het retourformulier in
- In je account
- Dit kan online via het aanmeldscherm (binnenkort)
Zorg er wel voor dat het product aan de volgende voorwaarden voldoet:
- Ongebruikt en niet gemonteerd geweest
- Geheel onbeschadigd
- In de originele onbeschadigde verpakking (gebruik indien mogelijk een omdoos)
- Schrijf niet op de originele product doos.
- Maak uw doos goed dicht met plastic of nylon tape van maximaal vijf centimeter breed. Gebruik geen duct-tape.
- Het artikel wordt verpakt in een doos of inpakpapier en het bestelnummer duidelijk op de over verpakking vermeld wordt.
- De bijbehorende montagematerialen, voor zover van toepassing, volledig aanwezig zijn, en zich bevinden in de originele verpakking, hetgeen ook geldt, voor de originele handleidingen en meegeleverde accessoires.
Uitzonderingen
- Artikelen die speciaal voor u, op bestelling zijn gemaakt.
- Het artikel besteld is voor particuliere doeleinden. Zakelijke bestellingen en pre-order kunnen helaas niet worden teruggenomen, tenzij anders is overeengekomen in de koopovereenkomst.
- Tegoedbonnen, die al aangemeld zijn geweest.
- Producten die reeds gemonteerd zijn geweest en daarvan sporen bevatten.
- Producten die ernstig beschadigd zijn die verdere verkoop verhinderen.
- Producten waarvan de verpakking volledig verwoest is en/ of niet meer aanwezig is.
- Beschadigde verpakking = 50% waardevermindering.
- Geen verpakking = 100% waardevermindering.
- Beschadigd, gebruikt of vies product = 100% waardevermindering
LET OP: Retourzendingen die niet aan bovenstaande voorwaarden voldoen, worden niet in behandeling genomen.
Retour proces met schema
Retourkosten
De retourkosten zijn voor jouw eigen rekening en retourzendingen zonder aanmelding worden niet in behandeling genomen. Indien waardevermindering is opgetreden door beschadigde verpakkingen kan dit in mindering worden gebracht op het te crediteren bedrag.
Retourschade
Indien het pakket verloren en/of schade is gegaan tijdens het retour sturen is Sanitear.nl daar niet verantwoordelijk voor. Wij adviseren je daarom het pakket aangetekend te versturen. Voordat je een bestelling retourneert dien je een retour aanvraag in te vullen.
Product ruilen
Helaas kunt u geen product ruilen. U kunt rekening houdend met de retourvoorwaarden het product naar ons terugsturen en een nieuwe bestelling plaatsen.
Terugbetaling
Zodra Sanitear uw retourzending verwerkt heeft (hierover ontvangt u een bericht), betalen we u binnen 10 werkdagen terug. Hoe snel u het geld op uw rekening heeft, hangt af van de door u gekozen betaalmethode. Staat het bedrag na 10 werkdagen nog niet op uw rekening? Neem dan contact met op [email protected]