
Bij Sanitear staat jouw tevredenheid op de eerste plaats. We doen er alles aan om je een veilige en plezierige winkelervaring te bieden.
Vertrouwd winkelen
We zijn super blij met alle positieve feedback die we van onze klanten krijgen. Deze beoordelingen laten zien hoe hard we elke dag werken om je de beste service te bieden. En weet je wat? We zijn ook aangesloten bij het WebwinkelKeur. Dit onafhankelijke keurmerk zorgt ervoor dat we voldoen aan de hoogste normen voor betrouwbaarheid en veiligheid.
Zorgeloos retourneren
We snappen dat je soms een product moet retourneren. Geen zorgen! Bij Sanitear maken we dit proces zo simpel mogelijk voor je. We hebben een flexibel retourbeleid, zodat je met vertrouwen kunt winkelen. Als er iets niet helemaal goed is, staan we klaar om het op te lossen.
Via onze webwinkel worden privacygevoelige gegevens oftewel persoonsgegevens verwerkt. Sanitear acht een zorgvuldige omgang met persoonsgegevens van groot belang. Persoonlijke gegevens worden door ons dan ook zorgvuldig verwerkt en beveiligd. Bij Sanitear kunt u veilig shoppen, naast onze goeie recensies zijn wij ook aangesloten bij WebwinkelKeur. Daarnaast hanteren we een soepel retourbeleid. Wil je zakelijk bestellen? Dat kan. Een bedrijfsbestelling kan gewoon via de website. Bij het invullen van de persoonlijke gegevens kun je aangeven dat het om een bedrijf gaat.
Als je een bestelling plaatst met een waarde van meer dan € 150,-, dan wordt deze gratis bij je thuis afgeleverd in Nederland. Bij bestellingen onder dit bedrag zijn er wel verzendkosten van toepassing, afhankelijk van de grootte en het type van het pakket.
Bestelproblemen? Wij helpen je graag!
Loop je tegen problemen aan bij het plaatsen van je bestelling of is je betaling niet gelukt? Geen paniek! Wij staan voor je klaar om je te helpen. Als je betaling niet is gelukt, krijg je van ons een herinnering. Lukt het na de herinnering nog steeds niet? Dan annuleren wij automatisch je bestelling voor je.
Heb je moeite met het online plaatsen van een bestelling? Onze klantenservice staat klaar om je te assisteren. Neem gerust contact met ons op, wij helpen je graag verder.
Bestelstatus: Wil je de huidige status van je bestelling bekijken? Log dan eenvoudig in op je account voor een overzicht van je bestellingen, inclusief eventuele aantekeningen.
Afleverdatum: Benieuwd naar de leverdatum van je bestelling? Controleer dit eenvoudig door je bestelling af te drukken. Hierin vind je de geplande leverdatum.
Wanneer wij uw order verzenden krijgt u van ons een dag van tevoren een track & trace code via de mail waarin wij aangeven hoe laat wij bij u de volgende dag komen leveren.
Wil je meerdere producten bestellen maar daar eerst een offerte voor ontvangen? Dat kan. Wij hebben dan een lijst nodig van de artikelnummers van de fabrikant en de omschrijving van het artikel. Deze kun je overnemen van onze website. De lijst kun je maken in Word of Excel en toevoegen aan jouw aanvraag via de offerte pagina. Na ontvangst van jouw aanvraag proberen wij je zo snel mogelijk de offerte toe te sturen per mail. Omdat onze prijzen al zeer scherp zijn, kunnen we je niet altijd een korting verlenen. Uiteraard kunnen we wel met je meedenken over de te bestellen producten.
Bij alle producten staat een verwachte levertijd aangegeven.
Wanneer er op de productpagina ‘Voor 12:00 besteld, dezelfde dag verzonden.’ staat dan is de verwachting dat het product de volgende dag bezorgd wordt.
Je hebt het product of de producten gevonden waar je naar op zoek bent. Dan is de volgende stap bestellen, maar hoe werkt dat nou bij Sanitear.nl? Dat wordt hieronder in stappen kort uitgelegd.
Stap 1: Product selecteren
Je kiest het product dat je wilt hebben, bepaalt hoeveel je ervan wilt hebben en bekijkt of jouw bestelling zo compleet is. Om je daarbij te helpen hebben we bij Sanitear.nl de optie 'Maak je bestelling compleet' ingebouwd. Hierbij bieden we je suggesties om een volledige set te bestellen. De producten die hier aangeboden worden passen ook daadwerkelijk bij dit product. Als je dit hebt bekeken druk je op de knop 'In winkelwagen'.
Stap 2: Overzicht winkelwagen
Je ziet een overzicht van de artikelen die in jouw winkelwagen zitten en wat de bijbehorende prijs is. Als je denkt dat je nog iets mist dan kun je verder winkelen op onze site door middel van de navigatie, indien je aantallen wilt wijzigen kun je dit hier aanpassen, als je bestelling compleet is dan druk je op de knop 'Afrekenen'.
Stap 3: Betaalwijze & verzending
Je dient nu je gegevens in te vullen. Alle invulvelden met een sterretje (*) erachter zijn verplicht om in te vullen. Als je alle persoons- en adresgegevens hebt opgegeven dan selecteer je de manier van betaling. Je kan hier meer over lezen op onze pagina over betalen. Controleer na het selecteren van de manier van betaling de bestelling en accepteer de algemene voorwaarden. Druk daarna op de knop 'Bestellen en Betalen'.
Stap 4: Bestelling afronden
Je bestelling wordt nu verwerkt en eventueel kom je op de pagina om te betalen. Als dat proces is afgerond kom je terecht op een pagina waarop te zien is dat jouw bestelling is bevestigd. Ondertussen ontvang je ook een e-mail met daarin de bevestiging. Je ziet hier ook jouw bestelnummer in staan, deze heb je nodig als je nog vragen hebt of als je het product terug wilt sturen. Bewaar deze e-mail dus goed. De bestelling wordt zo snel mogelijk bij je geleverd.
In enkele gevallen komt het voor dat wij genoodzaakt zijn uw bestelling te annuleren. Een artikel of een bestelling kan om verschillende redenen geannuleerd worden:
Wanneer je de bestelling voor verzending wilt wijzigen of annuleren, adviseren wij je zo snel mogelijk contact op te nemen met de klantenservice per mail: [email protected] of ticket-formulieren invullen via van uw account, tijdens de openingstijden. Wanneer jouw bestelling in het magazijn al is verwerkt, kunnen we helaas niet meer annuleren. Een bestelling met levering voor de volgende dag wordt automatisch verwerkt en daar is wijzigen of annuleren niet mogelijk. Je kunt in dit geval gebruik maken van de retourprocedure. Zodra jouw bestelling succesvol is geannuleerd komt jouw betalingsverplichting te vervallen. Jouw betaling wordt dan binnen 10 werkdagen teruggeboekt.
Het is ook mogelijk om de zakelijke afdeling te bereiken per e-mail [email protected]
Ben je niet helemaal tevreden met je aankoop bij Sanitear.nl? Geen zorgen, want meestal kun je je producten gewoon retourneren. Dit kan binnen 14 dagen na ontvangst van je aankoop. Lees hieronder hoe je dit eenvoudig kunt doen. Voordat u een product of bestelling retourneert moet het eerst aangemeld worden. .
Drie manieren om je retour aan te melden
Helaas kunt u geen product ruilen. U kunt rekening houdend met de retourvoorwaarden het product naar ons terugsturen en een nieuwe bestelling plaatsen.
Bij Sanitear.nl kunt u binnen 14 kalenderdagen na bedenktijd het artikel retourneren.
Binnen 14 kalenderdagen na bedenktijd en/of retourmelding dient de koper te hebben aangegeven dat hij van de koop afziet of de koper heeft het product binnen deze termijn geretourneerd
Drie manieren om je retour aan te melden
Zodra Sanitear uw retourzending verwerkt heeft (hierover ontvangt u een bericht), betalen we u binnen 7 werkdagen terug. Hoe snel u het geld op uw rekening heeft, hangt af van de door u gekozen betaalmethode. Staat het bedrag na 10 werkdagen nog niet op uw rekening? Neem dan contact met op [email protected]
Bij Sanitear.nl kunt u binnen 14 kalenderdagen na bedenktijd het artikel retourneren.
Binnen 14 kalenderdagen na bedenktijd en/of retourmelding dient de koper te hebben aangegeven dat hij van de koop afziet of de koper heeft het product binnen deze termijn geretourneerd
De verpakking van jouw retourzending dient indien redelijkerwijs mogelijk ongewijzigd te blijven, dat wil zeggen, geen gebruik van (duct)tape en schrijf niet met stift op de doos/verpakking. We adviseren een opplaklabel (bijvoorbeeld een blanco A6) te gebruiken, waar je de adresinformatie op vermeldt. Deze plak je over de huidige adressticker. Indien je kiest voor een retourzending via PostNL dan ontvang je een retourlabel welke je op de doos plakt.
De retourkosten zijn voor jouw eigen rekening en retourzendingen zonder aanmelding worden niet in behandeling genomen. Indien waardevermindering is opgetreden door beschadigde verpakkingen kan dit in mindering worden gebracht op het te crediteren bedrag.
Indien het pakket verloren en/of schade is gegaan tijdens het retour sturen is Sanitear.nl daar niet verantwoordelijk voor. Wij adviseren je daarom het pakket aangetekend te versturen. Voordat je een bestelling retourneert dien je een retour aanvraag in te vullen.
Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzendkosten en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 10 werkdagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetalen totdat we de producten hebben ontvangen, of het moment dat je aangetoond hebt deze te hebben teruggestuurd.
Voor zendingen die via ons magazijn worden verzonden ontvangt u een track & trace code op de dag voor levering Uw pakket is te volgen middels de track & trace code via PostNL, XXLpakket, GLS, DPD . Let op! het komt voor dat we sommige artikelen rechtstreeks via onze leverancier bezorgen, het is dan niet altijd mogelijk om een track & trace code aan te leveren. Voor zendingen die via ons magazijn worden verzonden ontvangt u een track & trace code op de dag voor levering.
Zie voor meer informatie algemene actuele-vertragingen.
PostNL
dpd
In de orderstatus van jouw bestelling kun je de bestelling volgen.
Bij alle artikelen worden levertijden vermeld op de product pagina. Deze levertijden zijn onze geschatte levertijden we streven er naar deze leverdatum te halen.
NL
Bezorgen grote artikelen 20 kg tot 40 kg per artikel
BE
Bezorgen grote artikelen 20 kg tot 40 kg per artikel
Pallet vervoer
Zie voor meer informatie algemene actuele-vertragingen.
Je bestelling incompleet ontvangen? Maak hiervan binnen 48 uur melding bij onze klantenservice. We zullen er alles aan doen om het probleem voor je op te lossen en je tevreden te stellen.
Nee, wij hebben geen montagedienst. We leveren alleen de producten. Voor de installatie raden we u aan een erkend installateur te benaderen.
Het is niet mogelijk om vooraf aan te geven of jouw bestelling wel of niet bij jouw buren mag worden aangeboden.
Wij bezorgen met verschillende bezorgdiensten zoals PostNL, XXLpakket, GLS, DPD. Je kunt niet kiezen welke bezorgdienst bij je komt.
Bezorgkosten-Nederlands
Als je een order in meerdere keren geleverd wilt hebben worden bezorgkosten per order berekend. Alle bestellingen boven de €150,- worden gratis thuisbezorgd door onze PostNL. Wanneer je bestelling minder dan €150,- bedraagt, vragen wij een bezorgvergoeding van €8,89.
Indien je een order in meerdere keren geleverd wilt hebben worden bezorgkosten per order berekend.
Bezorgen kleine artikelen tot 20 kg per artikel
Bezorgen grote artikelen 20 kg tot 40 kg per artikel
Pallet vervoer
Onze vervoerder brengt de spullen naar de eerste voordeur. Indien u in een flat of appartementencomplex woont, wordt de bestelling afgezet bij de eerste deur.
Stap 1: Zet het water uit
Het uitschakelen van het water bij de aanvoerkleppen onder de gootsteen is het eerste wat u moet doen. Om de watertoevoer van uw badkamerkraan uit te zetten, zoekt u de warm- en koudwaterkleppen onder de gootsteen in de badkamer. Draai de hendel van beide kleppen met de klok mee. Open vervolgens de kraan om het eventueel achtergebleven water in de waterleidingen en de kraan te laten uitstromen. Als er geen afsluitkleppen onder uw kraan zijn of als het water niet volledig afsluit, kunt u de watertoevoer naar uw hele huis uitschakelen bij de hoofdafsluitklep.
Stap 2: Demonteer de kraanhendels
Nadat u de watertoevoer heeft afgesloten, moet u de badkamerkraan verwijderen. Om dit te doen, zoekt u de kleine stelschroef die zich in de buurt van de basis of achterkant van de hendel bevindt. Hoewel elke merk verschillend is, zijn deze schroeven vaak zeshoekig, wat betekent dat u mogelijk de juiste maat inbussleutel nodig heeft om deze los te draaien.
Na het losdraaien van de schroef, tilt u de hendel op en verwijdert u deze. Omdat verschillende merken verschillende ontwerpen hebben, kunnen de binnenste delen van de hendel er anders uitzien.
Stap 3: Verwijder de cartouche
Na het verwijderen van de kraanhendel kunt u de binnenste cartridge zien, die ook moet worden verwijderd. Als u problemen ondervindt, kunt u de handleiding van uw kraan doorlezen of online richtlijnen vinden.
Stap 4: Controleer en vervang de beschadigde onderdelen
Wanneer alle onderdelen zin verwijderd, onderzoek ze dan nauwkeurig om te bepalen welke onderdelen moet worden vervangen om de lekkende kraan te repareren. Onderdelen die u waarschijnlijk tegenkomt, zijn rubberen ringen, O-ringen en afdichtingen.
Stap 5: Zet het water aan
Controleer of de kraan niet loopt en zet vervolgens de waterkleppen onder de gootsteen aan. Laat het water een paar momenten stromen en controleer de kraan op tekenen van lekkage. Schakel vervolgens de kraan uit en controleer of er geen druppels zijn.
Gereedschappen zijn cruciaal voor het repareren van uw kraan, omdat zij u de mogelijk geven om alle onderdelen apart te halen. Door de juiste gereedschappen te gebruiken voorkomt u een moeilijke reparatie, en heeft u een kleinere kans op het beschadigen van andere onderdelen.
Wat is er nodig;
U kunt de benodigde onderdelen vinden door een bouwmarkt te bezoeken. Om ervoor te zorgen dat u de juiste onderdelen krijgt voor uw lekkende kraan, is het aanbevolen om de oude onderdelen mee te nemen en voor de exacte producten te vragen.
Wanneer het binnendeel vervangen?
Benodigdheden:
Veel van de kranen hebben we bij ons in de webwinkel beschikbaar. Dat betekent dat we u daar kunnen laten zien hoe de kranen werken en hoe ze ogen binnen de rest van de keuken of het complete interieur. Probeer ze zelf op uw gemak uit en vergelijk de diverse modellen die er beschikbaar zijn. Of bekijk ze online, waar u er meteen een keuze uit kunt maken. Op die manier vindt u altijd de kraan die u nodig heeft, in een nieuwe keuken of als de huidige kraan aan vervanging toe is.
De inrichting van een kleine badkamer die groter lijkt is taak die creativiteit vereist. Enkele stappen zijn de volgende:
Benieuwd naar onze tips om de wasbak of waskom te ontstoppen en het water weer weg te laten lopen? Wij zetten de tips op een rij:
Om krassen en beschadigingen te voorkomen is het belangrijk om matzwarte kranen op een geschikte manier schoon te maken. Een matzwarte kraan vereist een specifieke manier van schoonmaken. Hier volgen een aantal schoonmaak- en beschermingstips om jouw kraan langdurig mooi te houden;
Mood 60 badkamer en wastafelkranen zijn emaakt uit hoogwaardig materiaal genaamd DR-messing. Ze zijn bestendig tegen waterdruk en kalkaanslag. Hierdoor biedt Mood 60 kranen een levenslange garantie op het binnenwerk. Mood 60 badkamerkranen leggen de nadruk op topkwaliteit en zijn voorzien van een PVD-coating. Deze eigenschap is internationaal getest en heeft een ISO 9001:2015, NF -EN 1111, NSF/ACS, CE, ISO 9002, ISO TS 16949, ISO 14001 en PVD coating certifications -kwaliteitscertificaat ontvangen. Dankzij de inbouwboxen is de installatie eenvoudig. Vooral tijdens of na het betegelen zult u dit zeker opmerken. Het meest opvallende kenmerk van de Mood 60 wastafelkraan is de gouden PVD-afwerking. Deze afwerking geeft de kraan een chique en tijdloze uitstraling De kraan is ook voorzien van een anti-kalk coating, waardoor de kraan gemakkelijk schoon te houden is.
9 redenen om te kiezen voor Como kranen
Alle producten op Sanitear.nl zijn nieuwe A-merken. Bij Sanitear krijg je krijg de standaard volledig fabrieksgarantie. Artikelen die je koopt op Sanitear.nl zijn altijd nieuw en kennen de volledige fabrieksgarantie zoals gehanteerd bij de fabrikant van het product. Dat wil zeggen dat wij de richtlijnen en voorwaarden van de fabrikant volgen en hanteren. Voor een gedetailleerd overzicht van deze richtlijnen en voorwaarden verwijzen wij naar de site van de betreffende fabrikant. Mocht je een probleem hebben met een geleverd product, dan lost Sanitear.nl het snel en vakkundig op. Je kunt contact opnemen met onze klantenservice via [email protected].
Merken met meer dan 3 jaar garantie
Hansgrohe | 5 jaar | download garantie voorwaarden |
Grohe | 5 jaar | download garantie voorwaarden |
Como kranen | 5 jaar | download garantie voorwaarden |
Bruma | 5 jaar | download garantie voorwaarden |
Como badmeubels | 10 jaar | download garantie voorwaarden |
Wanneer je betaallink is verlopen, stuur ons dan een mail via [email protected] zodat we je indien mogelijk een nieuwe link kunnen toesturen.
NL-
FR-
EN-
DE-
FR-
DE-
Bij Sanitear kun je ook via overboeking betalen. Wanneer je voor deze betaalmethode kiest, zul je via je eigen vertrouwde bankomgeving een aantal bankgegevens in moeten vullen. Hierna kun je de betaling verrichten.
Als Sanitear.nl een actie voert middels een kortingscode dan ontvangt u deze via de mail, socialmedia en/of een banner op onze website. Deze code kunt u bij het afrekenen invoeren in de daarvoor bestemde regel. Werkt de code niet die wel zou moeten werken? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Als je een product hebt gekocht met een cashbackactie dan geven we bij het product op de webshop aan hoe je aan deze actie deel kunt nemen